Kendt svensker går ind i tæppefliser

Ehrenborg AB vil ekspandere sit danske datterselskab i samarbejde med producenten af tæppefliser Interface

Ehrenborg A/S, førende agentur for professionelle gulve, overtager nu markedsføringen af Interface herhjemme.

Herhjemme har Ehrenborg i forvejen agenturerne for Upofloor, Trelleborg, Debolon og fører sit eget LVT-mærke Nordic Flooring med produktion i Kina. Agenturet for Interface kompletterer derfor produktsortimentet med den kendte producents markante tæppefliser. I Sverige og Norge repræsenterer Ehrenborg i forvejen Hammer Tæpper.

– Ehrenborg går efter at blive den førende leverandør af gulve til offentlige miljøer i Skandinavien, lyder målsætningen fra Ehrenborgs danske country manager, Knud Hansen. Fra nytår bliver han chef for et ekspanderet datterselskab med domicil og showroom i Nyhavn i København, hvorfra en fast stab på fem, heraf fire kørende konsulenter, kommer til at rulle Ehrenborg-konceptet ud over Danmark, inkl. Interface. Samtidig lukkes Interface Danmarks hidtidige domicil i Lyngby.

Ehrenborg AB har allerede nu en omsætning på 120 mio. DKK med en bundlinje på godt 10 mio. DKK. I et joint-venture med Interface tror den nordiske gulvvirksomhed på, at det kan gøres endnu bedre.

Kendt model

Det sker efter svensk forbillede, hvor et samarbejde mellem de to har været en realitet i knap otte år. Resultaterne har været rigtigt fine, forklarer Knud Hansen, som kan dokumentere med en væsentlig øget markedsandel i Sverige.

Herhjemme blev Ehrenborg A/S etableret for mindre end et år siden og har haft en betydelig vækst i perioden. På LVT-markedet (Luxury Vinyl Tiles) er noteret fremgang til en markedsandel på over 25 procent, oplyser Knud Hansen. Også inden for vinyle banevarer fra f.eks. Upofloor konstateres en betydelig vækst.

– Ehrenborg finder samarbejdet med Interface superinteressant; vi tror på en betydelig synergieffekt, når vi kommer rundt til eksisterende og kommende kunder med et så komplet sortiment af de stærkeste mærkevarer klar på hylderne, argumenterer Knud Hansen.

Interface-navnet fortsætter uændret og støttes også af to Interface-medarbejdere, nemlig marketingkoordinator Ann-Charlott Lade samt en key account manager, der endnu ikke er sat navn på.