- Vi er en del af byggeindustrien, og når den ligger stille, mærker vi det naturligvis også på salget af vores tæpper. Vi tror på, at vi på den lange bane kan sikre vores vækst ved at investere i nye vækstmarkeder, såsom Kina, fortæller Egetæppers administrerende direktør Svend Aage Færch Nielsen (foto).
Egetæpper har i første omgang udstationeret en dansk direktør i Shanghai, som skal stå for etableringen af datterselskabet. Hele tæppeproduktionen bevares på virksomhedens danske fabrikker.
- Vi går nok lidt mod strømmen, når vi vælger fortsat at producere vores tæpper i Danmark. Men vi mener rent faktisk, at det er nødvendigt for at kunne fastholde den gode kvalitet og det høje serviceniveau, som vi er kendte for, fortæller Svend Aage Færch Nielsen.
Blandt de første ordrer på danske tæpper kan nævnes Rolex’ flagskibsbutik i Shanghai og et Hiltonhotel i Wuxi.
- Det asiatiske marked udgør et kæmpe potentiale for os, og vi tror på, at væksten i Asien bliver større, end den gør andre steder. Derfor retter vi vores fokus mod netop denne region. Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi står overfor en kæmpe udfordring. Vi bevæger os ind på et marked med massiv konkurrence fra lokale producenter, og vi skal finde vores egen niche, fortæller han.