Det samme antal er nu tilmeldt den kommende udgave; det er ikke helt så mange som i de glade messedage i nullerne.
En rundspørge til danske producenter indenfor såvel træ som tekstile belægninger peger på, at messen som marketingformat i dag suppleres af andre værktøjer til at adressere markedet.
Den danske agent for Domotex, Jan Strauss, ser imidlertid en stor styrke i den internationale gulvmesse: – Jeg kan ikke forestille mig tilsvarende fagligt relevante events for gulvfolk, hvor man får mulighed for at komme i fysisk kontakt med hele verden fra en enkelt geografisk adresse. Jeg mener også, det udmærker messen, at den er så favnende og henvender sig med ikke bare alle belægningstyper, men også omhandler udførelse, redskaber og arbejdsmiljø, mener Jan Strauss.
Tidligere udstillere, som supplerer med andre kanaler og medier til at nå kunderne, har forskellig optik på de muligheder, Domotex tilbyder. Enkelte, der gennem historien har vist flaget på Domotex, vurderer, om den tyske messe når netop de kunder, som er deres kerne segment.
Jan Strauss: – Set herfra, hvor jeg står, er Domotex kun blevet skarpere med årene og har i udpræget grad vist sig i stand til at tilpasse sig den aktuelle udvikling i dialogen med såvel de professionelle kunder som med boligmarkedet! Messen har aldrig været så meget full-service som nu!
I statikkerne kan man blive klog på, at Domotex i sin 2012 udgave modtog 45.793 gæster til 1371 udstillere. Af de besøgende var 54 pct. (!) – svarende til 24.728 fra andre nationer end Tyskland. I alt var 83 nationer repræsenteret i Domotex’ gæstebog!
De danske udstillere, der i skrivende stund er på vej til Domotex ‘13, er:
RezaOriental & Modern Rugs A/S, Odense
iTools A/S, Odder
Bentzon Carpets A/S, Middelfart
Dane-Wood A/S, Kolding
Trip Trap WoodCare A/S, Lunderskov
Ikadan A/S, Ikast
Fletco Tæpper, Ikast