Nu er den norske producent klar til at styrke sin brand-strategi.
- Som producent er det vigtigt at fastholde fokus på, at trægulvet er rummets største møbel, forklarede Jørgen Jensen på den vel besøgte Domotex-stand. Vi skal se gulvet i en helhed og som ansvarshavende for en hovedrolle i indretningen, men i samarbejde med indretningens andre bidragydere.
Man vil derfor fra foråret opleve, at Boen vi markedsføre sine gulve med en segment-adresse, der fortæller noget om den individuelle kundes stil: Hvad er din stil, spørger producenten? Svaret vælges blandt fire hoved-segmenter, nemlig Pure Nordic, Modern Rustic, Classic Elegance og Urban Contrast. Når overskriften er lagt fast begynder udvælgelsen af de enkelte dessiner, som befinder sig indenfor segmentet.
- Værktøjet er tænkt som en hjælp til den kunde, som står i aktuelle indretningsovervejelser, så det bliver nemmere at stille skarpt på lige netop de kollektioner, som passer til stilen, forklarer Jørgen Jensen. Boen-strategien er at tænke helhedsløsninger, sætte sig ind i kundens situation og, at være med til at rådgive, inspirere og iscenesætte visionerne.
- Det er en hjælp til kunden, men også til forhandlerne, vurderer Jørgen Jensen: Det danske marked er blevet alt for prisfikseret, tilføjer han; den nye strategi skal også være med til at understrege andre værdier. Fleksibilitet, holdbarhed og individuelle løsninger er blandt dem.
Boen har en historie, der går tilbage til 1641 og omsatte i 2012 for 111 mio. euros.