Egetæpper forsøger med en ny Highline Express kollektion at gøre dagligdagen nemmere for de projekterende, når projektet skal specificeres
De fleste kender til sveden på panden, når der er for meget at vælge imellem. Nye kollektioner kan være overvældende i deres rigdom af strukturer, former og farver. Det gælder ikke mindst for nye overflader, hvor udbyderne kappes om at overgå hinanden i både kvantum og kvalitet.
Det har Egetæpper A/S taget konsekvensen af i forbindelse med introduktionen af det seneste Highline Express program, der i stedet for det mindre overskuelige i en stor samlet kollektion nu er opdelt i seks. Forskellen mellem de tekstile udtryk defineres af seks tilsvarende temaer: Arts & Crafts, Classic, Cultures, Essentials, Graphic og Nature. Der er tale om overordnede kreative afsæt, som skal gøre det nemt at navigere rundt i udvalget af strukturer og farver.
– Med en lille indsats kan du udstyre hotelværelset, kontoret eller butikken med et tæppe, der har alle fordelene ved et foruddesignet mønster – f.eks. lavere pris og kortere leveringstid – men har samme udtryk som et specialdesign, der er skræddersyet til at fremhæve et individuelt produkt eller arkitektur, forklarer Egetæpper i en udtalelse.
– Vi tror på, at de fleste ønsker hjælp til at finde vej i de mange muligheder og kombinationer; ny forskning viser, at for mange valg påvirker vores dømmekraft, pointerer Egetæpper.
Ege Highline Express har været egetæppers flagskib i årtier, fremstillet af Antron® fibre.
Highline Express omfatter mere end 2.000 produktionsklare tæppedesign med en meget kort leveringstid på kun halvanden uge. Alle designudtryk kan tilpasses i farver og skaleringer, så det tekstile design matcher arkitektur og interiør, tilføjer Egetæpper.
Foto: Eksempel fra det nye Highline Express program: Graphic med visuelt fortællende kompositioner med nutidige og tydelige mønstre. Andre kollektioner er Nature, Culture, Arts & Crafts, Essentials og Classic.